" کارگاه آموزشی مجازی آقایان همسفر - اهمیت خواب شب و بیداری در صبح زود
چهارشنبه 19 اسفند 1394 ساعت 17:00 | نوشته ‌شده به دست همسفر محمد | ( نظرات )






چهارمین جلسه از دور دوم سری کارگاه های آموزشی مجازی آقایان همسفر کنگره 60، با استادی آقا مَهراد و با دستور جلسه "اهمیت خواب شب و بیداری در صبح زود" برگزار گردید.


دستور جلسه اهمیت خواب شب می باشد. اولین برداشت من از این دستور جلسه این است که می گوید اهمیت خواب شب و نمی گوید اهمیت خواب. این یعنی خواب شب حائز اهمیت است، بنابراین خواب ظهر یا عصر اهمیت و نقشی در بهتر شدن حال من ندارد. هر انسانی به طور متوسط به 7 ساعت خواب شب نیازمند است. در 24 ساعت، کیفیت این 7 ساعت خواب، اهمیت و نقش بسیار زیادی در کیفیت 17 ساعت بیداری من خواهد داشت و اصلاً این 7 ساعت باید باشد تا 17 ساعت باشد. به نظر من انسان می تواند در یک شرایط خاص مثلاً 3 روز غذا نخورد ولی نمی تواند 3 روز نخوابد. اصطلاحاً انسان از گرسنگی ممکن است نمیرد ولی از بی خوابی می میرد.

برای اینکه انسان به خواب برود، 3 ماده در بدن به طور همزمان تولید می شود. سروتونین، آدرنالین و استیل کولین. این 3 ماده بارها قوی تر از هر نوع قرص خواب می باشند. به طور مثال این 3 ماده در ساعت 10 شب در بدن من تولید می شوند و خوابم می گیرد و مقاومت می کنم و نمی خوابم. دوباره در ساعت 4 صبح این 3 ماده این بار بیشتر از میزان قبل در بدن من تولید می گردد تا من به خواب بروم. ( به همین خاطر است که اکثر تصادفات رانندگی ناشی از خواب آلودگی در 12 شب رخ نمی دهد، بلکه در 4 یا 5 صبح است ). حالا من دوباره مقاومت می کنم و نمی خوابم. چند ساعت بعد دوباره این مواد این بار باز هم بیشتر از دفعه قبلی در بدن تولید می شود. خلاصه سری بعد و سری بعدی و هر بار این مواد بیشتر از دفعه قبلی تولید می شود تا یک جا انگار یک دفعه مرا از برق بیرون کشیده اند، همه چیز خاموش می شود و حتی اگر در حال راه رفتن هم باشم، یک دفعه می خوابم.

یکی از مهم ترین روش هایی که انسان انرژی مورد نیاز برای حیات خود را دریافت می کند، خواب شب است و بیشترین میزان دریافت این انرژی از ساعت 11 تا 2 شب است. در خواب به نوعی بدن خودش را ریکاوری می کند. کارخانه های تولیدی بدن، در خواب شب شروع به بازسازی می کنند. بخش عمده بازسازی سیستم ایکس و سیستم فیزیولوژی بدن در خواب شب انجام می گیرد. اگر مشکل خواب شب دارم، اولین و مهم ترین قدم برای درمان خواب شب، بیدار شدن در صبح زود می باشد، زیرا خواب شب از شب درست نمی شود، بلکه خواب شب از صبح درست می شود.

همسفر مَهراد رجایی رهجوی آقای علی مندابچی


Print Friendly Version of this pageپرینت مطلب داغ کن - کلوب دات کام Share
مرتبط با: کارگاه آموزشی مجازی،


می توانید دیدگاه خود را بنویسید
وحید چهارشنبه 19 اسفند 1394 22:22
آقا مهراد نوشته زیبا و جالبی بود.
محمد عزیز خدا قوت.
همسفر نرگس چهارشنبه 19 اسفند 1394 17:17
بسیار ساده وکامل بیان شده بود خداقوت.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.
 
درباره ما ...
دریافت نشریات و فایل های صوتی ...
دریافت کتاب «عبور از منطقه 60 درجه زیر صفر» نویسنده: مهندس حسین دژاكام دانلود نوشتارها و فایلهای صوتی کنگره 60 در قالب فایل Mp3 و PDF
اشعار شاعران کنگره 60
اشعار شاعران کنگره 60
مسافران و همسفران محترم کنگره 60 می توانند اشعار خود را به ایمیل: adezhakam@gmail.com برای آقای امین دژاکام ارسال کنند.
آمار سایت ...
• تعداد مطالب:
• تعداد نویسندگان:
• آخرین بروز رسانی:
• بازدید امروز:
• بازدید دیروز:
• بازدید این ماه:
• بازدید ماه قبل:
• بازدید کل:
• آخرین بازدید:

ساخت وبلاگ در میهن بلاگ

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | اخبار کامپیوتر، فناوری اطلاعات و سلامتی مجله علم و فن | ساخت وبلاگ صوتی صدالاگ | سوال و جواب و پاسخ | رسانه فروردین، تبلیغات اینترنتی، رپرتاژ، بنر، سئو